loading...
risograph
کپی ایران بازدید : 62 پنجشنبه 23 خرداد 1398 نظرات (0)

ریسوگراف mz990  یک دستگاه چند منظوره و بسیار با کیفیت است که در مراکز چاپ و نشر برای کپی در تیراژهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ساخت کشورهای چین و مالزی بوده و از کیفیت ساخت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. در این بخش اطلاعات کافی راجع به ریسوگراف در اختیار شما قرار خواهیم داد و سپس به معرفی کامل ریسوگراف mz990 می پردازیم.

هر آنچه باید راجع به ریسوگراف بدانید

در زمان های گذشته در مدارس و مراکز دولتی از دستگاهی به نام استنسیل برای چاپ اوراق و برگه های مختلف استفاده می شده است. این سیستم از عملکرد چاپ اسکرین استفاده کرده و تصاویر و متون با استفاده از قطعات داخلی مرکب روی کاغذ چاپ می شد. اما به مرور دستگاه های چاپ دست خوش تغییرات اساسی شده و در مدل ها و برندهای مختلفی طراحی و ساخته شدند. دستگاه های ریسوگراف یکی از این دستگاه های چاپ است که در ابتدا در ژاپن و توسط شرکت ریسو کاگاکو طراحی و ساخته شد.

به دلیل نام شرکت این دستگاه ریسو نام گرفت و از آن به بعد بقیه دستگاه های چاپ مشابه در کارگاه های دیگر نیز به تبع برند اولیه به ریسوگراف شناخته شدند. ریسوگراف از چندین فناوری مختلف برای چاپ با کیفیت، سریع و ارزان استفاده کرده و در مراکز چاپ با تیراژ بالا بیش تر از دیگر دستگاه های کپی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین مزایای دستگاه های ریسوگراف در مدل های مختلف از جمله ریسوگراف mz990 امکان چاپ ارزان اسناد مختلف است. در واقع شما در کپی گرفتن با دستگاه های ریسوگراف تنها هزینه چاپ برگه اول را پرداخت می کنید و هزینه کپی باقی مانده میان برگ های دیگر تقسیم می شود. ویژگی مثبت دیگر در استفاده از دستگاه های ریسوگراف سرعت بسیار بالای چاپ است. شما در دستگاه های فتوکپی نهایتا در هر دقیقه می توانید 70 تا 80 برگه را کپی بگیرید. این سرعت حتی در دستگاه های فتوکپی چند منظوره تا 3 برگ در ثانیه نیز کاهش پیدا می کند! اما دستگاه های ریسو گراف در کند ترین حالت خود می توانند بیش از 100 برگه را در هر دقیقه برای شما چاپ کنند. این مساله سرعت کار شما را بسیار بالا برده و می توانید در مراکز انتشاراتی بزرگ روی سرعت آن ها حساب باز کنید.

ویژگی بسیار مهم دیگر در استفاده از دستگاه های ریسوگراف از جمله ریسوگراف mz990 چند منظوره بودن آن ها است. شما می توانید علاوه بر کپی اسناد و فایل های مختلف، برای کپی گرفتن از تراکت ها، کارت های شناسایی، کارت ویزیت و غیره نیز از این دستگاه استفاده کنید. در دستگاه های ریسوگراف سه رنگ مشکی، قرمز و سرمه ای برای چاپ وجود دارد که باید به صورت مجزا مورد استفاده قرار گیرند. در واقع امکان ترکیب رنگ ها در این دستگاه های فتوکپی وجود ندارد. در کنار بیان تمامی نکات مثبت این دستگاه های فتوکپی باید به این نکته توجه کرد که کیفیت چاپ این دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های فتوکپی کم تر بوده و در صورتی که کیفیت بیش از سرعت برایتان اهمیت دارد، بهتر است کمی بیشتر در مورد خرید دستگاه مورد نیاز خود مطالعه کنید

در صورتی که بعد از کار با دستگاه متوجه ایراد و مشکلی در آن شدید، بهتر است بی گدار به آب نزنید! تعمیرات این دستگاه ها با توجه به تکنولوژی ها و فناوری های خاصی که در آن ها به کار رفته، نیازمند کارشناسانی است که به طور کامل ساختار دستگاه، جایگاه قطعات و عملکرد آن ها و اختلالات ممکن آشنایی داشته و بتوانند دستگاه را به طور کامل تعمیر کنند. البته بسیاری از دستگاه های ریسوگراف دارای فیلم ها و فایل های آموزشی هستند که توسط شرکت سازنده به خریدار داده می شود. در این فایل ها لیست کاملی از خطاهای ممکن بیان شده و راه های رفع آن نیز توضیح داده شده است. این دستگاه ها نیز همانند دیگر دستگاه های فتوکپی به دو صورت رومیزی و ایستاده طراحی و ساخته شده اند. مدل های ایستاده بدون شک بزرگ تر بوده و ظرفیت کاری بالاتری دارند. در حالی که دستگاه های رومیزی حجم کاری کم تری داشته اما کوچک تر هستند.

کپی ایران بازدید : 60 پنجشنبه 23 خرداد 1398 نظرات (0)

ریسوگراف mz790 یک ریسوگراف مناسب برای کلاس کاری با حجم کار بالا می باشد. این ریسوگراف علاوه بر دارا بودن قدرت، سرعت و استحکامی مطابق این کلاس کاری، ویژگی های جدیدی را نیز دارا می باشد که قابلیت های متعددی را به این دستگاه اضافه می کند.

این دستگاه به شما اجازه تنظیم دستی کنتراست، عمق، حاشیه و بسیاری از کمیت های دیگر فرآیند اسکن را می دهد. در نتیجه این سطح دسترسی، شما می توانید اسکن خود را کاملا شخصی سازی شده و مطابق میل خود انجام دهید.

وجود سیلندری برای رنگ دوم، یکی از مهم ترین قابلیت های این ریسوگراف می باشد. شما می توانید به سادگی با قرار دادن کارتریج رنگ دوم در دستگاه، پرینت های خود را مبتنی بر دو رنگ انجام دهید. قابلیت “Easy 2 Color” نیز به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تلفیق رنگ را حین فرآیند چاپ شاهد باشید.

قدرتمند، متخصص کارهایی با تعداد بالا

سینی دستگاه گنجایش هزار برگ کاغذ را دارد که در صورت تمایل کاربر به افزودن سیستم تغذیه خودکار اسناد (ADF)، به صورت اتوماتیک به دستگاه کاغذ رسانی می کند. سرعت خارق العاده این ریسوگراف را در کنار تعویض سینی کاغذ و کارتریج آسان آن تصور کنید و به نتیجه فکر کنید. کافیست آپشن های دستگاه خود را کمی ارتقا دهید و پتانسیل واقعی را مشاهده کنیدMZ790 میتواند تا 15 هزار برگ پشت و رو را در یک ساعت کپی کند!

پیشگام در سرعت

سرعت خروجی چاپ در ریسوگراف MZ790 در 5 سطح (40 الی 120 برگ بر دقیقه) قابل تنظیم می باشد. این تنظیمات را می توان از طریق صفحه کنترل پنل دستگاه که روی بخش فوقانی بدنه قرار دارد، تغییر داد. بالاترین سرعت خروجی یعنی خروجی چاپ یکصد و پنجاه برگ در هر دقیقه، سرعت کاملا راضی کننده ای است. این سرعت برای انجام بسیاری از پروژه های حجیم و پیچیده کافی می باشد.

بعد از آن همه کارها خود به خود انجام خواهد شد. طی 7 دقیقه و بدون نیاز به درگیر شدن شما، هزارمین کپی سندتان نیز حاضر خواهد بود. همه چیز مرتب و سر وقت، در کمترین زمان ممکن.

ریسوگراف MZ790 قدر وقت ارزشمند شما را می داند. سیلندرهای یک و دو به ترتیب در 24 و 33 ثانیه اولین کپی شما را آماده می کنند. در مجموع برای تهیه اولین کپی دو رنگ از سند خود، صرفا کافیست 57 ثانیه صبر کنید.

کپی ایران بازدید : 56 پنجشنبه 23 خرداد 1398 نظرات (0)

ریسوگراف mz770 یکی از بهترین دستگاه‌های کپی دو رنگ موجود در بازار به شمار می‌ آید. بهتر است بدانید که امکان استفاده 4 رنگ در این مدل دستگاه کپی وجود دارد. این مدل دستگاه کپی ریسوگراف از سرعت بالایی برخوردار می‌ باشد. به طوری که دستگاه قادر است در هر دقیقه 150 برگ را چاپ کند. بنابراین توصیه می‌ شود افرادی که نیاز به سرعت عملکرد بالای دستگاه دارند این مدل دستگاه کپی ریسوگراف را خریداری کنند. آشنایی با دستگاه ریسوگراف در گذشته در مدارس و ادارات دولتی از دستگاهی به نام استنسیل جهت چاپ اوراق و برگه‌های مختلف استفاده شده است. در این دستگاه‌ ها از عملکرد چاپ اسکرین استفاده کرده‌ اند که توسط قطعات داخلی مرکب را بر روی کاغذ چاپ می‌ کردند. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه‌ ها دچار تغییراتی شدند. از جمله دستگاه ‌های جدید ساخته شده، دستگاه ریسوگراف بود. این دستگاه توسط کشور ژاپن و توسط شرکت ریسو کاگاکو طراحی و ساخته شد. در دستگاه ریسوگراف از چندین فناوری منحصر به فرد مختلف استفاده کرده‌ اند. به طوری که برای کار چاپی با کیفیت بالا، سرعت بالا و قیمت ارزان از این دستگاه استفاده می‌ کنند. از مزایای دستگاه ریسوگراف mz770، چاپ با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب می ‌باشد. ضمن کپی گرفتن با دستگاه ریسوگراف فقط هزینه چاپ برگه اول را پرداخت خواهید کرد و هزینه کپی باقی مانده میان برگه‌های دیگر تقسیم خواهد شد. یکی دیگر از مزایای خاص دستگاه ریسوگراف سرعت بالای این دستگاه می ‌باشد. بهتر است بدانید که ریسوگراف mz770 از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که قادر است در یک دقیقه 150 برگ را چاپ کند. این در حالی است که اکثر دستگاه‌ های فتوکپی تنها قادرند در هر دقیقه 70 تا 80 برگه را کپی بگیرند. لازم به ذکر است که سرعت دستگاه‌های فتوکپی چند منظوره از این مقدار هم بسیار کمتر می‌ باشد. از طرفی پایین ‌ترین سرعت دستگاه‌های ریسوگراف بیش از 100 برگه در دقیقه است. بنابراین برای افرادی که سرعت عملکرد دستگاه برایشان اهمیت فراوانی دارد، دستگاه ریسوگراف انتخابی بسیار مناسب است. دستگاه‌ های ریسوگراف چند منظوره‌ هستند؛ بنابراین برای افرادی که از فضای کافی در محیط اداری برخوردار نیستند و همچنین افرادی که توان مالی خرید چند دستگاه را ندارند بسیار مناسب خواهند بود. بنابراین خرید دستگاه ریسوگراف برای کاربر از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می ‌باشد. دستگاه ‌های ریسوگراف در دو مدل رومیزی و ایستاده در بازار موجود هستند. مدل‌های ایستاده بزرگتر از مدل‌های رومیزی هستند. بنابراین ظرفیت کاری دستگاه‌های ایستاده ریسوگراف از دستگاه‌های رومیزی بیشتر خواهد بود. کاربر می‌ تواند براساس نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کند. بهتر است بدانید که اغلب دستگاه‌های ریسوگراف دارای فیلم ‌ها و فایل‌ های آموزشی هستند که توسط شرکت سازنده به خریدار داده می ‌شوند. کاربر با استفاده از این فایل‌ ها می‌تواند لیست کاملی از خطاهای ممکن و راه‌های برطرف کردن آن ها را مشاهده نماید. در آخر لازم است بدانید که تعمیر دستگاه ‌های ریسوگراف نیازمند تخصص و مهارت کافی است. بنابراین در صورت هر گونه خرابی، دستگاه باید توسط فرد متخصص و ماهر تعمیر شود. زیرا تکنولوژی و فناوری خاصی در این دستگاه‌ها به کار رفته است. تعمیر دستگاه نیازمند فرد متخصصی می‌ باشد که با ساختار و ویژگی‌ های دستگاه آشنایی کامل داشته باشد. ریسوگراف mz770

کپی ایران بازدید : 47 پنجشنبه 23 خرداد 1398 نظرات (0)

ریسوگراف MZ1050 یکی از جدیدترین ریسوگراف‌ های دو رنگ در بازار می‌ باشد که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. از آنجایی که کیفیت دستگاه ‌های کپی در طول عمر دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد، این مدل ریسوگراف انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

 

دستگاه ریسوگراف چیست؟

دستگاه ریسوگراف یک دستگاه چاپ است. این دستگاه برای اولین بار در کشور ژاپن توسط شرکت ریسو کاگاکو ساخته شد. در این نوع دستگاه از ترکیب چند فناوری مختلف استفاده شده است. در قدیم جهت انجام کار چاپی از دستگاهی به نام استنسیلی استفاده می ‌کردند. واژه استنسیل به معنای پرده می باشد.

 

ویژگی ‌های دستگاه ریسوگراف

از ویژگی ‌های خاص دستگاه ریسوگراف سرعت فوق العاده بالای دستگاه می‌ باشد. به طوری که کاربر می‌‌ تواند با این دستگاه در هر ساعت 10800 برگ را کپی کند. از دیگر ویژگی ‌های دستگاه ریسوگراف کیفیت بالای آن است. زیرا این دستگاه به دلیل وجود اسکنر و فرآیند استنسیل سازی از کیفیت بالایی برخوردار می ‌باشد. این کیفیت بالا در حدی است که تغییر کیفیت بین اولین کپی تا تیراژ 10000 نسخه مشهود نخواهد بود.

 

از دیگر ویژگی‌ های خاص دستگاه ریسوگراف که باعث افزایش محبوبیت آن در بین کاربران شده است مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا در دستگاه ریسوگراف هزینه مواد مصرفی پایین است و قیمت تمام شده چاپ هر برگ در تیراژ بالا بسیار کمتر می‌ باشد.

 

با دستگاه ریسوگراف می ‌توان از انواع کاغذ و مقوا استفاده کرد. بنابراین هیچگونه محدودیتی در ابعاد و وزن کاغذ مصرفی در این دستگاه مشاهده نمی ‌شود. با دستگاه ریسوگراف کاربر می ‌تواند با شبکه ‌های کامپیوتر ارتباط برقرار کند. همچنین این دستگاه قادر است چاپ را به طور مستقیم و بدون وجود کامپیوتر در مدت زمان کوتاه انجام دهد.

 

در دستگاه ریسوگراف می ‌توان با استفاده از درام‌ های رنگی از چاپ تک رنگ بهره‌مند شد. یکی دیگر از ویژگی‌ های خاص دستگاه‌ های ریسوگراف عدم نیاز به تعمیر و سرویس ‌های مداوم است. در صورت نیاز به تعمیر کاربر می ‌تواند با صرف هزینه بسیار کم تعمیرات دستگاه را انجام دهد. لازم به ذکر است که تعمیرات دستگاه ریسوگراف در طول یکسال یک بیستم دستگاه ‌های فتوکپی می ‌باشد. همچنین میزان برق مصرفی در دستگاه ‌های ریسوگراف بسیار کم است.

 

در دستگاه‌ های ریسوگراف به دلیل نبود سیستم‌ های حرارتی احتیاجی به گرم یا خنک شدن دستگاه نیست. بنابراین امکان استفاده ساعت‌ ها‌ی متوالی از دستگاه ریسوگراف برای کاربر وجود دارد. کار با دستگا‌ه ‌های ریسوگراف بسیار راحت می ‌باشد و جهت کار با دستگاه به وجود افراد متخصص نیازی نیست.

 

ریسوگراف mz1050

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 932
  • بازدید کلی : 5,448